Дигитални преси за етикети
Секторът за печат на етикети се разрасна до такава степен, че годишните инсталации на цифрови преси за етикети сега са почти 30% от всички инсталации за тесноформатен печат (narrow-web) в цял свят, като в края на 2015 г. над 3000 цифрови преси за етикети са монтирани по целия свят в индустрията за етикети.
В перспектива се предвижда до 2020 г. цифровите преси за етикети да достигнат близо 40% или повече от всички годишни инсталации на преси за тесноформатен печат.
В този контекст общата стойност на заданията за дигитално отпечатани етикети днес се смята за много по-голяма от самите разходи за печат. Оценките на отрасъла показват, че макар и понастоящем цифровият печат на етикети да е само около 3% до 5% от целия обем на заданията за печат на чувствителни на натиск етикети, той съставлява около 15% до 18% или повече от стойността на всички задания за печат.
Многото ползи от този разрастващ се сектор включват:
Безпроблемен работен процес
Безпроблемният работен процес се превърна в една от основните характеристики на успешното цифрово производство на етикети. Той осигурява основата за намаляване до минимум на грешките и документацията, съкращава времето за реакция и осигурява непрекъснато актуализиращо се производство и информация за клиента, както и съкращаване на времето за изпълнение.
Разходна ефективност
В сравнение с конвенционалния печат на етикети цифровият процес не използва печатни форми, химикали и процеси за изготвянето им, както и няма изискване за време, което ви спестява пари.
Ползи за производството
За собственика на марката възможността да намали или елиминира складирането на етикети, да намали времето до пускане на пазара и да подобри ефективността на веригата на доставките може да се окаже неоспорима причина да се обърне към дигиталното производство на етикети. Голям интерес представлява и възможността за производство „точно навреме“, малките тиражи за коректура и пробен маркетинг на етикетите.
Маркетингови възможности
Новата добавена стойност и маркетинговите възможности за собствениците на марки и то за почти всякакъв размер на бизнеса, станаха истински център на вниманието за потребителите на етикети в днешната все по-конкурентна среда. Има много примери къде решенията за цифров печат са предоставили възможността за лесно производство на най-различни версии или варианти, изображения с променлив дизайн, персонализирани етикети, масова персонализация, нови промоционални възможности и дори етикети, свързани с регионални, сезонни или специални събития. За производителя на дигитални етикети тези маркетингови възможности предлагат потенциала за добавяне на стойност и повишаване на рентабилността.
Околна среда и устойчивост
Едва ли има съмнение, че околната среда и устойчивостта станаха важни за разглеждане въпроси. Като произвежда точните количества, а не процент от „свръхпроизведеното“, цифровият печат намалява разхищенията в печатната дейност. Освен това, за разлика от други печатни процеси, при дигиталния печат не се използват химикали, вода или материали за изготвянето на печатни форми.
Сигурност на марката
Сравнително нова, но разрастваща се област за цифров дизайн и печат с най-новите софтуерни решения, е инкорпорирането на фонове със защитен дизайн и специални функции, променливи изображения, микротекст, функции против копиране и много други.
Проследяване и откриване
Фактът, че цифровите етикети могат да се отпечатват индивидуално, означава, че доставчиците на печатни услуги могат да произвеждат последователно номерирани или кодирани етикети, да създават скрити кодове, съответстващи на видими кодове, и да предоставят променящи се кодове, които могат да се използват с технология за смартфони. Всичко това предлага нови възможности за решения за етикети, свързани с проследяването и откриването.